Shockvertising – reklama wzbudzająca emocje

Shock advertising to rodzaj reklamy, która ma na celu wzbudzenie emocji, szokowanie, a nawet obrzydzenie. Efektem końcowym ma być osiągnięcie szerokiego rozgłosu bez względu na to, czy będzie on pozytywny, czy nie. Reklama używa różnych środków, aby wywołać szok publiczności, działa przez zaskoczenie. Klasycznym już przykładem są słynne zdjęcia wykonane przez Oliviera Toscami, który wykonał skandaliczne zdjęcia dla jednej z luksusowych sieciówek. Szokujący advertising narusza tematy tabu, nawiązuje do brutalności, nagości, seksualności i wszelkiego rodzaju zwyrodnień psychicznych. Cel działania pozostaje wciąż jeden – szokowanie, wprowadzenie w stan osłupienia jak największą ilość osób. Tego typu praktyki marki pragnącej rozgłosu mogą skutkować negatywnym wizerunkiem dla firmy. Pochodną szokującego marketingu jest tak zwane ambitne media, które wpisują się w koncepcję shockvertisingu i które dotyczą sposobu prezentowania reklamy. Cechą tego rodzaju pozyskiwania rozgłosu nie jest korzystanie z radia, prasy i telewizji, lecz np. infrastruktury. Nośnikiem reklamującym produkt może być każda przestrzeń, każdy przedmiot użytkowy. Przykładem są naklejki nawiązujące do znanej firmy obuwniczej, które przedstawiają szkic trampka na różnych kolorach tła i przyklejane są na płyty chodnikowe.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.