Wystrój sklepów – merchendising

Merchendising to w skrócie określenie technik wykorzystywanych do pozyskania klienta i skutecznej sprzedaży produktów. Podniesienie sprzedaży spędza sen z powiek nawet najlepszych marketingowców. Nie każdy klient po wejściu do sklepu orientuje się, że właśnie wpadł w pułapkę marketingową. Walka o klienta rozpoczyna się w momencie przekroczenia przez niego wejścia do lokalu. Zapach, kolory, rozmieszczenie artykułów, obsługa klienta to tylko przykłady środków, jakie sklepy stosują w celu zdobycia uznania potencjalnego nabywcy towaru. Klient powinien czuć się w sklepie komfortowo i bezpiecznie, muzyka nadaje zakupom odpowiedni nastrój, a zasady panujące w sklepie przejrzyste. Merchendising to silna broń, moda na ciekawe wnętrze sklepu przynosi wspaniałe kasowe żniwa dla każdego lokalu, który maksymalizuje atrakcyjność wnętrza. Inwestowanie w dobre samopoczucie i przychylność potencjalnego klienta to świetna lokata przedsiębiorców. Po zdobyciu kolejnego kupca trzeba zachęcić go do powrotu i kolejnych zakupów oferując przykładowo karty stałego klienta, prezenty w postaci kuponów rabatowych czy karty do kolekcjonowania znaczków, których maksymalna ilość upoważnia do odbioru prezentu. Sprzedawcy nigdy nie zwolnią, zawsze będą pędzić o kilka kroków dalej, aby wyjść naprzeciw swoim klientom z arsenałem marketingowych pomysłów, którym potencjalny nabywca nie będzie mógł się oprzeć.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.